Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Miklos - 5 oktober 2007 19:09


Nu är det nog så att bloggen får räknas som avslutad. Kanske blir det påfyllning då och då... Jag hoppas ju absolut att det ska hända saker i akvariet som kräver publicering, men det lär nog bli glest mellan tillfällena.


Alla är på plats - de flesta mår bra.


  • Brevistjejen som gömde sig första veckan kom aldrig in i gänget. Nu är hon på uppladdning i en egen spann där hon slipper slåss om maten. Jag hoppas hon repar sig och kommer tillbaka starkt i stora karet. Hon behövs. Det verkar vara 2 honor och 4 hanar. Dvs endast en hona kvar i akvariet.
  • Ett prinsesspar verkar ha mutat in hela prinsessberget (knappt halva karet). Avvaktar och ser om jag ska lyfta ut resterande.
  • Den ensamma brevishonan stod och vaktade en grottmynning förra vecka. Idog och mörkfärgad jagade hon bort varje inkräktare. Det verkar dock ej ha varit något. Kanske mutar hon bara in revir.
  • De två Pleurospilushonorna bär fortfarande sina yngel i munnen. De borde släppas vilken dag som helst nu.
  • Alger börjar få fotfäste i karet. Ska jag kanske släppa i nån mal. Ancistrusar känns inte som rätt val i ett Tanganyikakar. Synodontis verkar inte precis gnaga alger. Vad göra? Tips emottages tacksamt.

Adios så länge!


[edit] Ynglen är släppta... och troligen uppätna - såvida inte honorna varit kluriga och släppt dem längst in i nåt stenröse. Jag har i alla fall inte sett dem...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards