Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Magknip

Av Miklos - 3 september 2007 09:22

Jag har ju hört talas om människor som får magknip av nervositet. Men karet är fyllt och tömt flera gånger. Allt sitter där det sitter. Så vad beror min krampiga mage på? En dålig snigel? Jag vill inte hoppas det.



Snäckorna är på plats efter flera kokningar och jag måste säga att jag är nöjd. Pumpen funkar bra och låter inte speciellt mycket; jag placerade den på en bit filtermatta för att dämpa eventuella vibrationer. Filtermaterialet består av grov filtermatta 50x50x5 klippt i kuber 5x5. Två mindre bitar matta (15x40x5) är nertryckta bakom bakgrunden till vänster. Kuberna är placerade i en nätpåse för enkel tvätt/byte. Påsen är nersänkt där bak till höger där utrymmet bakom frigoliten är lite större.



Det här ska nog bli bra. Ett gäng fyllningar/tömningar till för att få bort eventuella tråkigheter från lack och puts. Sen kör vi igång karet - antagligen nån gång ikväll. 10-14 dagar till så får de första fiskarna flytta in.


 

 
 
Ingen bild

Hanna

3 september 2007 14:47

Ser grymt fint ut! Är lite smått avis.. ;p Skall bli skoj att se dina firrar i också. =D
Mvh/Hanna

 
Ingen bild

Force Majeure

4 september 2007 12:07

Väldigt snyggt! Blir nästan sugen på att flytta in själv, men det skulle kanske dra ner mysfaktorn med det hela för familjen Björk med mig i tajta Speedos liggandes i akvariet.

 
Ingen bild

Miklos

4 september 2007 16:41

Kanske ett snyggt alternativ till Altolamprologus Compressiceps. Men då får du kränga lite yngel också.

 
Ingen bild

Soffi Propp

4 september 2007 18:49

Karet blir så fint så fint! Fast en ljudlös pump är det inte riktigt. En trött mamma försökte somna dottern igår kväll och tyckte att den nyinköpta cd-spelaren brummade... Gick upp och drog ut sladden. Inget hände... Tillslut somnade dottern (och jag också). Yrvaken gick jag sedan upp och hörde samma brummande från ditt rum! Fast mycket starkare! Mystiskt, eller hur?

Ser fram emot att få se Force Majeure i tajta speedos liggandes i akvariet! Men vilken hörna ska han sätta bo? Bland snäckorna eller de olika bergen?

 
Ingen bild

Carl

4 september 2007 19:56

Tjena Micke!

Ser grymt bra ut, är impad av bakgrunden.

Mvh Carl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miklos - 5 oktober 2007 19:09

  Nu är det nog så att bloggen får räknas som avslutad. Kanske blir det påfyllning då och då... Jag hoppas ju absolut att det ska hända saker i akvariet som kräver publicering, men det lär nog bli glest mellan tillfällena.   Alla är på plats - de fl...

Av Miklos - 16 september 2007 11:40

Kolla, kolla!   Jag slog mig ner framför akvariet medan dottern och hustrun var på gympa. En kopp kaffe i handen och skön musik i högtalarna. Men, vaffals? En Callochromis-hane domederar och står i. Han jagar bort alla invånare från mitten av karet. ...

Av Miklos - 15 september 2007 07:31

Karet är nu fyllt av Aderton fiskar uppdelat på tre arter:   Lamroplogus Brevis, ChimbaNeolamprologus Pulcher, KalamboCallochromis Pleurospilus, Kigoma  Sex av varje - nu börjar det röra sig i akvariet.     På avstånd är det ett gäng beiga typer. Ma...

Av Miklos - 13 september 2007 22:55

Sexan har visat sig. Hon har legat och tryckt i stenröset - men idag tittade hon fram. En vecka efter inflytt. Topp!...

Av Miklos - 9 september 2007 19:12

...en gick och gömde sig, så var de bara fem.   Eller? Vete tusan var numero sex har gömt sig. Nu på tredje dygnet är i alla fall fem av sex frisimmande och lite modigare än dag ett. Jag hoppas innerligt att sexan ligger och trycker i en snäcka eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards