Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

Escargot?

Av Miklos - 14 augusti 2007 20:24

När ens lokala zoobutik tar mellan 10 och 20 spänn styck för snäckskalen är goda råd dyra. Som vanligt räddar Citygross skivan. 12 pack Escargot för 44,50. Tipp-topp!



Min fru fick kväljningar bara jag visade den lilla samlingen "skaldjur". Men klart att de skall ätas innan skalen hamnar i karet. Det finns säkert många gourmeter som vill komma på bjudning. Några aspiranter? Efter denna lyxmiddag kommer snäcklekarna att få ett fint hem.


Putsen har härdat - så jag har plockat fram vattenfärgerna och lekt dekormålare. Såhär gick det till:


  • Fukta hela bakgrunden med blomsterspruta för att få den sköna akvarell-vått-i-vått känslan.
  • Börja mörkt i det som är skrevor och sprickor.
  • Dra över resten av bakgrunden med det skitiga vattnet. Pigmenten rann ner i öjämnheterna och lyfte strukturen i putsen.
  • Dutta skuggor med nästan torr pensel.
  • Lutade mig tillbaka och kände mig faktiskt ganska nöjd.
  • Duttade lite till för säkerhets skull.




Som ni ser har jag lyxat till det med ett insug till. Ansjo på Zoopet tipsade och menade att det kan vara bra ifall ett sätter igen.  
 
Ingen bild

felix_ragnar

15 augusti 2007 11:16

Det blev ju riktigt bra med den bakgrunden:) Lycka till :D

 
Force Majeure

Force Majeure

15 augusti 2007 17:37

Stiligt! Ser fram mot premiär, för det blir väl stor baluns när tanken invigs?

Tills dess är jag gärna med på snigelfest. Inte mitt favoritkäk, men som Göteborgarna säger: "Det får la escargot!" HA!

http://livvakt.blogg.se

 
Ingen bild

Mathias

16 augusti 2007 16:18

Äter gärna sniglarna!!!

 
Ingen bild

Soffi Propp

16 augusti 2007 21:23

UUUUUUUUUUUUUuuuuhhhhhhhhhhhggggggggg för sniglar. Jag kan bjussa på kräftor eller nå´t bara jag slipper se eländet till sniglar. Kör över deras kompisar "mördarsniglar" varje dag. Deras innehåll är långt ifrån aptitlig... UUUUUUUUUuuughhhhhhhhhh. Fredrik och Mathias - jag kan plocka några av dessa på vägen så kan ni smaska på dem också. Kruxet är lång tillagningstid. Ta hit era fruar så kan vi äta annat. Sniglarna ätes bäst på Mikaels rum... så kan ni kolla på de andra fiskarna, spela trummor och surfa på nätet samtidigt!!! =)Bakgrunden har blivit väldigt snygg! Alva blev väldigt glad för de vattenfärger som blev över.

 
Ingen bild

fruns väninna

17 augusti 2007 13:41

Jag håller med, ska man göra något ska det göras ordentligt men jag är tacksam att min man håller sig till golf. Det slipper jag städa efter...

 
Ingen bild

malin

20 augusti 2007 10:24

citygross rockar fett! jag hoppas att du berättade för zoobutiksföreståndaren om din blåsning!?

 
Ingen bild

mamma

20 augusti 2007 13:00

Jag undrar över Tanganyikakarets vidare öden och äventyr

 
Ingen bild

alexballex

30 augusti 2007 16:05

AHA! Det är därför som min make ska komma hem till dig och festa på sniglar...för att du behövde tomma skal till akvariet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miklos - 5 oktober 2007 19:09

  Nu är det nog så att bloggen får räknas som avslutad. Kanske blir det påfyllning då och då... Jag hoppas ju absolut att det ska hända saker i akvariet som kräver publicering, men det lär nog bli glest mellan tillfällena.   Alla är på plats - de fl...

Av Miklos - 16 september 2007 11:40

Kolla, kolla!   Jag slog mig ner framför akvariet medan dottern och hustrun var på gympa. En kopp kaffe i handen och skön musik i högtalarna. Men, vaffals? En Callochromis-hane domederar och står i. Han jagar bort alla invånare från mitten av karet. ...

Av Miklos - 15 september 2007 07:31

Karet är nu fyllt av Aderton fiskar uppdelat på tre arter:   Lamroplogus Brevis, ChimbaNeolamprologus Pulcher, KalamboCallochromis Pleurospilus, Kigoma  Sex av varje - nu börjar det röra sig i akvariet.     På avstånd är det ett gäng beiga typer. Ma...

Av Miklos - 13 september 2007 22:55

Sexan har visat sig. Hon har legat och tryckt i stenröset - men idag tittade hon fram. En vecka efter inflytt. Topp!...

Av Miklos - 9 september 2007 19:12

...en gick och gömde sig, så var de bara fem.   Eller? Vete tusan var numero sex har gömt sig. Nu på tredje dygnet är i alla fall fem av sex frisimmande och lite modigare än dag ett. Jag hoppas innerligt att sexan ligger och trycker i en snäcka eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards