Alla inlägg under juli 2007

Av Miklos - 30 juli 2007 17:45

En ny sejour på Hornbach idag. Har en liten idé om att det nu (med det nya större akvariet) är slut med vattenbyten medelst slang och hink. Det blir ju en del spring - och ni vet ju att jag helst erhåller min motion medelst actionbiking, kampsport eller gubbåkning på skateboard.


Så jag inhandlade häromdagen slang samt en liten badkarstappsmodul för att fästa slangen på - denna passade naturligtvis inte. Därför återvände jag idag till byggvaruhuset. Med hjälp av en vänlig själ på VVS-avdelningen lyckades vi till slut hitta rätt mojäng. Men den passar snarare på kranen i handfatet än i badkaret. Där sitter den nu och försöker att inte upptäckas av min hustru.


När jag ändå var på shoppingrunda slog jag till och köpte polyuretanskum för att använda till bakgrundsbygget - inspirerat av den här beskrivningen. Jag längtar till jag får börja karva och limma. Men var ska jag hålla hus? Frigoliten flockar ju som ett helvete...

Av Miklos - 28 juli 2007 14:11

...tänkte jag fylla det här utrymmet med bilder på det kommande Tanganyikakaret. Har varit på Hornbach och inhandlat förnödenheter. Juwel Rio 240, cellplast och cement. Det var ett jäkla as till kar att släpa in & ut ur bilen. Tur att man är så rackarns stark.


När min gode vän fick höra att jag skulle starta nytt blev han så entusiastisk att han skickade med min kära hustru Ad Konings Tanganyikabok. Det finns ju en del att ta ställning till, men som jag tänker nu blir det Julidochromis Regani, Neolamprologus Brevis, Brichardi eller Multifasciatus och kanske ett par Altolamprologus Compressiceps. Sistnämnda finns ju in en dvärgvariant - "Sumbu" - men det är ju roligt med nån större fisk.


Bakgrundsbygget börjar snart. Häng kvar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards