Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

Galen? Nä, hängiven!

Av Miklos - 12 augusti 2007 22:52

Min egen fru ifrågasätter min mentala hälsa (se gårdagens kommentarer). Ska det vara så? Jag menar att om man ändå ska göra nåt, så kan man väl göra det ordentligt och med ett visst mått av passion. Den norska musikprofessorn Jon-Roar Björkvold hävdar med bestämdhet att kreativitet, skapande och hängivenhet hänger ihop. Så då är det inte så konstigt att jag går upp i uppgiften? Eller?



Idag har jag, som synes lagt på ytterligare ett lager puts. Betydligt tjockare konsistens denna omgång. På ett sätt lättare att handskas med, men jag tror samtidigt att den tunna "grundningen" var ett smart drag. Jag tror faktiskt inte att det behövs fler lager. Morgondagen får visa vart vi står - min bakgrund och jag...

 
 
Ingen bild

mamma

13 augusti 2007 00:31

även din egen mamma börjar fascineras av ditt hängivna kreativa skapande

 
Force Majeure

Force Majeure

13 augusti 2007 09:35

Personligen kände jag absolut inte att kreationen skapade tvivel angående byggherrens mentala hälsa. Inte förrän det började dyka upp citat av någon med namnet "Jon-Roar"...

http://livvakt.blogg.se

 
Miklos

Miklos

13 augusti 2007 10:07

Dissa icke Jon-Roar!

http://kunstfoto.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofi Propp

13 augusti 2007 17:58

Ok, galen kanske är lite att ta i... Cornelia tyckte dock att du var riktigt duktig! Och det tycker jag också! Tror dock att det räcker med ett akvarie i den här familjen... eller?

Älskar dig såååååååååååååå!
(Sen när lyssnar du på vad "Jon-Roar" säger?)

 
Ingen bild

Mathias

14 augusti 2007 11:50

Way to go Mike!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miklos - 5 oktober 2007 19:09

  Nu är det nog så att bloggen får räknas som avslutad. Kanske blir det påfyllning då och då... Jag hoppas ju absolut att det ska hända saker i akvariet som kräver publicering, men det lär nog bli glest mellan tillfällena.   Alla är på plats - de fl...

Av Miklos - 16 september 2007 11:40

Kolla, kolla!   Jag slog mig ner framför akvariet medan dottern och hustrun var på gympa. En kopp kaffe i handen och skön musik i högtalarna. Men, vaffals? En Callochromis-hane domederar och står i. Han jagar bort alla invånare från mitten av karet. ...

Av Miklos - 15 september 2007 07:31

Karet är nu fyllt av Aderton fiskar uppdelat på tre arter:   Lamroplogus Brevis, ChimbaNeolamprologus Pulcher, KalamboCallochromis Pleurospilus, Kigoma  Sex av varje - nu börjar det röra sig i akvariet.     På avstånd är det ett gäng beiga typer. Ma...

Av Miklos - 13 september 2007 22:55

Sexan har visat sig. Hon har legat och tryckt i stenröset - men idag tittade hon fram. En vecka efter inflytt. Topp!...

Av Miklos - 9 september 2007 19:12

...en gick och gömde sig, så var de bara fem.   Eller? Vete tusan var numero sex har gömt sig. Nu på tredje dygnet är i alla fall fem av sex frisimmande och lite modigare än dag ett. Jag hoppas innerligt att sexan ligger och trycker i en snäcka eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards