Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Om jag är nervös...?

Av Miklos - 29 augusti 2007 22:21

Jepp.


Yes, Sir-ee-bob!


Har påven lustig hatt?


Om saker och ting inte skulle funka, så står jag nämligen med ett tvåtusenkronors akvarium fullkomligt nerslabbat med silikonrester.



Just nu ser allting väldigt bra ut. Men det handlar ju om det ska hålla. Eller om bakgrundsmodulerna ska släppa och flyta iväg när jag fyller på vatten. Vi lär få veta om ett par dagar.


Problemet är väl att mina frigolitskulpterarkunskaper visar sig vara allt annat än precisa. När modulerna nu är på plats så sitter de inte riktigt så kloss intill glaset som jag hade hoppats. Lösningen är friskt med silikon som förhoppningsvis biter rejält i glaset och fyller upp springor och luftspalter.



Rasterna är på plats och hål har gjorts för utblåset. Nu återstår minst 72 timmars väntan. Typiskt - just det jag är sämst på.

 
 
Ingen bild

Force Majeure

30 augusti 2007 14:58

Spännande! Hade inte förstått att de gamla fiskarna gjort sitt. Eller är de satta på fisk-kennel i väntan på sitt nya hem?

Är du dålig på att vänta kan du sätta dig vid mitt hål för utblåset. Då behöver du inte vänta så länge. HA!

 
Ingen bild

Soffi Propp

31 augusti 2007 17:41

Nu har här varit olika män och hämtat olika saker och det gamla akvariet är ett minne blott. Snygg sista bild! Tycker mig ibland höra olika fula ord från ovanvåningen när jag slumrar framför tv:n... Vad är det som händer? Kan meddela för alla intresserde att det är fullt med stenar i badkaret och att det står en hink med växter i samma rum. Åsså är det en konstig brun fläck på mattan och en radio i duschen....=) Snart har 72 timmar gått!

 
Miklos

Miklos

31 augusti 2007 17:57

Stenarna är borta. Växterna är en inredningsdetalj. Den bruna fläcken är snarare svart. Radion är vattentät. De fula orden är nödvändiga.

http://kunstfoto.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miklos - 5 oktober 2007 19:09

  Nu är det nog så att bloggen får räknas som avslutad. Kanske blir det påfyllning då och då... Jag hoppas ju absolut att det ska hända saker i akvariet som kräver publicering, men det lär nog bli glest mellan tillfällena.   Alla är på plats - de fl...

Av Miklos - 16 september 2007 11:40

Kolla, kolla!   Jag slog mig ner framför akvariet medan dottern och hustrun var på gympa. En kopp kaffe i handen och skön musik i högtalarna. Men, vaffals? En Callochromis-hane domederar och står i. Han jagar bort alla invånare från mitten av karet. ...

Av Miklos - 15 september 2007 07:31

Karet är nu fyllt av Aderton fiskar uppdelat på tre arter:   Lamroplogus Brevis, ChimbaNeolamprologus Pulcher, KalamboCallochromis Pleurospilus, Kigoma  Sex av varje - nu börjar det röra sig i akvariet.     På avstånd är det ett gäng beiga typer. Ma...

Av Miklos - 13 september 2007 22:55

Sexan har visat sig. Hon har legat och tryckt i stenröset - men idag tittade hon fram. En vecka efter inflytt. Topp!...

Av Miklos - 9 september 2007 19:12

...en gick och gömde sig, så var de bara fem.   Eller? Vete tusan var numero sex har gömt sig. Nu på tredje dygnet är i alla fall fem av sex frisimmande och lite modigare än dag ett. Jag hoppas innerligt att sexan ligger och trycker i en snäcka eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards